Kategorie

Strony informacyjne

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

https://b2b.wima24.pl

 

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

1. Sklep https://b2b.wima24.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

2. Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep https://b2b.wima24.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

3. Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu https://b2b.wima24.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

⦁ ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,

⦁ ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

⦁ ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,

⦁ ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

 

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

 

1. Klient – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

2. Formularz kontaktowy – formularz dostępny na stronie internetowej https://b2b.wima24.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.

3. Konsument – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

5. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Platformy B2B.

6. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.

7. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem https://b2b.wima24.pl.

8. Sprzedawca/usługodawca – WIMA S.C. Wiktor Sypek, Marcin Zawalski

9. Umowa sprzedaży – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

10. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

11. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.

12. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

13. Dostawca – oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów lub transport własny Sprzedawcy.

14. Strona Internetowa Platformy B2B - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Platformę B2B, działające w domenie b2b.wima24.pl

 

§ 3

Dane kontaktowe Sprzedawcy

 

⦁ Adres Sprzedawcy: ul. Przemysłowa 2, 39-300 Mielec

⦁ Numer telefonu Sprzedawcy: 695 159 959, 889 555 535

⦁ Adres e-mail Sprzedawcy: wima@wima24.pl 

⦁ Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.

 

§ 4

Wymagania techniczne

 

Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produktów, niezbędne są:

⦁ urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową

⦁ włączona obsługa plików cookies.

 

§ 5

Informacje ogólne

 

1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

2. Przeglądanie oferty handlowej Sklepu wymaga założenia konta.

3. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w ofercie handlowej Sklepu możliwe jest po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu

4. Ceny na Stronie Internetowej Platformy B2B podane są w złotych polskich bądź w euro i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT, jeśli cena posiada opis „brutto”

5. Cena podana przy każdym towarze w chwili złożenia przez Klienta zamówienia jest wiążąca w ramach zawartej Umowy Sprzedaży.

6. Cennik widoczny jest dla zarejestrowanych i zalogowanych klientów.

7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty Sklepu, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Zmiany ceny nie dotyczą zamówień złożonych przed dokonaniem przez Sklep danej zmiany.

8. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt, Podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu zawarcia Umowy oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.

9. Wszelkie prawa do Platformy B2B, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, Strony Internetowej Platformy B2B, a także do wzorców, formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy lub podmiotów trzecich, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.

 

§ 6

Zakładanie Konta w Sklepie i Zamówienia

 

1. W celu utworzenia Konta Klienta, Klient zgłasza Sprzedawcy chęć przystąpienia do Platformy B2B.

2. W celu rejestracji Klient wypełnia na stronie wima24.pl formularz rejestracyjny.

3. Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.

4. Sprzedawca aktywuje konto klienta. Po aktywacji Klient może w pełni korzystać z platformy B2B.

5. Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie nazwy użytkownika i hasła.

6. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.

7. Informacje zawarte na Stronie Internetowej Platformy B2B nie stanowią oferty Sprzedawcy.

8. Klient może składać zamówienia na Platformie B2B przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem Strony Internetowej Platformy B2B.

9. Klient kompletuje zamówienie, wybierając Towar, którym jest zainteresowany, określając jego ilość przy danym Towarze i przez wybór polecenia „Dodaj do koszyka”” dodaje go do „KOSZYKA”. Klient po skompletowaniu całości zamówienia wybiera sposób dostawy i płatności. Po określeniu adresu Dostawy, Klient po wybraniu polecenia „Zamawiam i płacę” składa zamówienie przez wysyłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy podawana jest cena łączna wybranych Towarów. Koszt Dostawy zamówionych Towarów będzie przedstawiony Klientowi w trakcie składania zamówienia lub w przypadku wyceny indywidualnej po przekazaniu zamówienia do realizacji.

10. Złożenie zamówienia stanowi złożenie przez Klienta Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem zamówienia.

11. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie przyjęcia zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty.

12. Na podstawie złożonego zamówienia, Sprzedawca dokonuje weryfikacji dostępności na Platformie B2B zamówionego przez Klienta Towaru.

13. W przypadku braku na Platformie B2B zamówionego Towaru albo braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w tym także, gdy zakup Towarów od dostawców Sprzedawcy nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację zamówienia, Sprzedawca poinformuje Klienta drogą elektroniczną lub telefonicznie o powstałych okolicznościach.

14. W przypadku braku zamówionego Towaru lub braku możliwości realizacji zamówienia Klienta z innych przyczyn, w szczególności w przypadku niemożności pozyskania przez Sprzedawcę zamówionego Towaru w racjonalnym terminie, może on odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 30 (trzydzieści) dni od daty jej zawarcia.

15. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży w terminie 14 (czternaście) dni od jej zawarcia w przypadku, gdy została ona zawarta podczas wadliwego funkcjonowania systemu informatycznego Platformy B2B, w tym Strony Internetowej Platformy B2B, w szczególności w przypadku wyświetlania na stronie błędnych cen, lub opisów produktów.

16. Opisy oraz zdjęcia Towarów zawarte w Serwisie B2B, mają charakter poglądowy i mogą różnić się od rzeczywistego. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby były one zgodne z rzeczywistością, jednakże nie gwarantuje, że publikowane informacje nie zawierają uchybień lub błędów. Takie uchybienia lub błędy nie mogą być jednak podstawą do jakichkolwiek roszczeń ze strony Klienta. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości Klient jest zobowiązany przed wyborem Towaru skontaktować się ze Sprzedawcą w celu uzyskania stosownych informacji i wyjaśnień

 

§ 7

Oferowane metody dostawy oraz płatności

 

1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówienia:

I. odbiór osobisty dostępny jest pod adresem Sprzedawcy, oraz w miejscach wskazanych na stronie internetowej Sklepu

II. przesyłka kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa,

  2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:

I. płatność przelewem na konto Sprzedawcy,

II. płatność kartą płatniczą,

III. płatności elektroniczne e-przelewem,

IV. płatność za pobraniem,

V. płatność przy odbiorze.

3. Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i e-przelewem przeprowadzane są za

pośrednictwem Przelewy24.pl

4. Z uwagi na błyskawiczną realizację płatności wymienionych w pkt. 2 lit. II oraz III , do ceny zakupu za Zamówienie złożone przez Klienta branżowego może zostać doliczona prowizja pobierana przez Agenta Rozliczeniowego. Informacja o prowizji będzie widoczna przed realizacją płatności.

5. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności dostępne są na stronie internetowej Sklepu dla zalogowanych klientów.

 

§ 8

Wykonanie umowy sprzedaży

 

1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia.

2. Termin płatności jest indywidualnie ustalany z Klientem.

3. Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty, Produkt zostanie wysłany przez Sprzedawcę w terminie wskazanym w jego opisie lub ustalony indywidualnie w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.

4. W przypadku odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu lub ustalony indywidualnie.

5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, Klient ma możliwość odebrania Produktów po skompletowaniu całego zamówienia.

6. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

7. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.

 

§ 9

Reklamacja i gwarancja

 

1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.

2. Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad fizycznych i prawnych.

3. Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów branżowych.

4. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenie reklamacyjne z tytułu gwarancji w terminie 30 dni od daty otrzymania kompletnego zgłoszenia.

5. W przypadku, gdy Klient reklamując towar w ramach przysługujących mu uprawnień z gwarancji, zażądał jego wymiany na wolny od wad, a towaru zamówionego przez Klienta nie ma już w magazynie Sprzedającego, Klient otrzyma zwrot zapłaconej ceny sprzedaży (w przypadku reklamacji dotyczącej całości zamówienia) lub odpowiedniej jej części (w sytuacji reklamacji dotyczącej części zamówienia) oraz zwrot kosztów dostarczenia reklamowanego towaru do Sprzedawcy.

6. Szczegółowe zasady składania reklamacji dostępne są na stronie internetowej Sklepu dla zalogowanych Klientów, jak również na żądanie Klienta po kontakcie z obsługą Sklepu

7. Zasady składania i rozpatrywania reklamacji z tytułu rękojmi, dla zakupów dokonanych przez Klienta niebranżowego określają właściwe przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta. 

 

 

§ 9 

Odstąpienie od umowy

 

1. Klient branżowy może odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania zakupionego Produktu, bez podania przyczyn i bez ponoszenia kosztów innych niż bezpośrednie koszty zwrotu Produktu do siedziby Sprzedawcy.

2. Klient branżowy może odstąpić od Umowy Sprzedaży w terminie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania Produktu, tylko w przypadku, gdy w umowie handlowej łączącej go ze Sprzedawcą określono dłuższy, niż w ust. 1 powyżej, termin odstąpienia od Umowy.

3. W celu odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Klient może dokonać zgłoszenie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wima@wima24.pl lub pisemnie na adres: Przemysłowa 2, 39-300  Mielec

4. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

5. Produkt powinien zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletem dokumentów otrzymanych przez Kupującego wraz ze zwracanym Produktem.

6. Zwracany Produkt powinien być w stanie niepogorszonym, tj:

- nie może nosić śladów używania;

- nie może być niekompletny ani zanieczyszczony;

- nie może być zniszczone opakowanie towaru;

- nie może być uszkodzony;

7. Wszelkie zwrotne wysyłki Produktów dokonywane przez Klienta branżowego na koszt Sprzedawcy lub za zwrotem kosztów przez Sprzedawcę, mogą być dokonywane wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu ze Sprzedawcą takiej opcji wysyłki, pod rygorem odmowy przyjęcia przez Sprzedawcę zwracanych towarów bądź zwrotu kosztów wysyłki poniesionych przez Klienta branżowego.

8. Produkt zwrócony przez Klienta branżowego do Sprzedawcy podlega weryfikacji pod kątem jego kompletności oraz zgodności z wypełnionym przez oświadczeniem. Akceptacja zwrotu Produktu następuje po dokonaniu przez Sprzedającego weryfikacji, zaś potwierdzeniem przyjęcia zwrotu przez Sprzedawcę, jest przesłanie Klientowi branżowemu stosownej wiadomości e-mail, z informacją o akceptacji zwrotu. Przesłanie do Sprzedającego Produktu, bez akceptacji ze strony Sprzedającego zwrotu tego Produktu, nie stanowi podstawy do domagania się przez Klienta branżowego, aby Sprzedawca wystawił na jego rzecz fakturę korygującą.

9. Wraz z wiadomością o akceptacji zwrotu towaru, o której mowa w ust. 8 powyżej, Sprzedający przesyła Klientowi branżowemu fakturę korygującą. Doręczenie Klientowi branżowemu faktury korygującej następuje za pośrednictwem platformy internetowej, o której mowa w ust. 3.

10. Zwrot Produktu dokonany z naruszeniem postanowień powyższych, skutkować będzie nieuwzględnieniem zwrotu oraz odesłaniem Produktu do nadawcy w ciągu 3 dni roboczych, liczonych od dnia jego otrzymania przez Sprzedawcę.

11. Uiszczona przez Kupującego cena, odpowiadająca wartości zwracanego Produktu, podlega zwrotowi, przelewem na rachunek bankowy Klienta branżowego, w terminie do 14 dni, od dnia przesłania wiadomości informującej o akceptacji zwrotu towaru.

12. Z procedury zwrotów wyłączone są następujące towary:

⦁ części elektryczne i elektroniczne,

⦁ wszystkie płyny eksploatacyjne,

⦁ towary zakupione przez Sprzedawcę na zamówienie Klienta,

⦁ towar personalizowany indywidualnie pod klienta (m.in. przewody hydrauliczne gotowe, węże cięte na wymiar, towar indywidualnie znakowany)

 

§ 10

Dane osobowe w Sklepie internetowym

 

W związku ze zmianą przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i rozpoczęciem stosowania od dnia 25 maja 2018 roku Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) "RODO" informujemy, że:

1. Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu jest firma WIMA S.C. Wiktor Sypek, Marcin Zawalski. Dane kontaktowe: adres e-mail wima@wima24.pl lub listownie, na adres podmiotu.

2. Administrator nie powołuje Inspektora Ochrony Danych (IOD).

3. Spółka przetwarza dane osobowe w celach:

- świadczenia usługi prowadzenia konta Klienta w Sklepie 

- poprawy funkcjonalności rozpoznawalności Sklepu za pośrednictwem narzędzi Goodle Analytics,

 - udostępnienia Sklepu w celu sprzedaży produktów oferowanych przez Spółkę

- marketingowych

- rozpatrzenia reklamacji, dochodzenia i obrony w razie zaistnienia wzajemnych roszczeń  wysyłki informacji handlowych drogą elektroniczną - wyłącznie w przypadku wyrażenia zgody przez Klienta

4. Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową / świadczonymi na jej podstawie usługami jest dobrowolne, ale konieczne do zawarcia i wykonywania umowy – bez podania danych osobowych nie jest możliwe zawarcie umowy / świadczenie usług.

5. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny dla wykonania umowy, a po tym okresie dla celów i przez czas oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, lub do czasu cofnięcia udzielonej zgody

6. Odbiorcami danych osobowych będą:

- podmioty dostarczające i wspierające systemy teleinformatyczne Spółki w celu obsługi portalu b2b.wima24.pl oraz podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Spółki,

- podmioty świadczące usługi dostawy produktów, – na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych

- Przelewy24.pl - podmiot świadczący usługi płatności on-line na podstawie stosownej umowy powierzenia przetwarzania danych.

7. Dane nie będą przekazywane do odbiorców znajdujących się w państwach poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). W wyjątkowych wypadkach niektóre dane (jak zanonimizowany adres IP mogą być wysyłane poza EOG, poprzez narzędzie Google Analytics

8. Każdej osobie, w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo do:

- dostępu do Twoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania. Jeśli podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, możesz wnieść sprzeciw wobec przetwarzania

- W szczególności przysługuje Ci prawo sprzeciwu wobec przetwarzania na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania i w celach analitycznych.

- w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest zgoda, masz prawo cofnięcia zgody. Cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

- w zakresie, w jakim Twoje dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy/świadczenia usług lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Ci także prawo do przenoszenia danych osobowych. W takiej sytuacji otrzymasz od nas swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie, nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych.

9. Każdemu, czyje dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługuje również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie danych osobowych w celach marketingowych jest dobrowolne. W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych każda osoba może zwrócić się do Spółki z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego każdemu przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

10. Dane przekazane Administratorowi będą przetwarzane w sposób automatyczny, nie będą jednak podlegały profilowaniu.

 

§ 11

Postanowienia końcowe

 

1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw.

2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy oświadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o ochronie danych osobowych oraz ustawy o prawach konsumenta.

Proszę czekać, trwa ładowanie....